logo
امروز : چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۵
[ شناسه خبر : ۴۱۲۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست فرمانداری سلطانیه عنوان کرد:

خدمت ماندگار انقلاب در توسعه شهرستان سلطانیه

خدمت-ماندگار-انقلاب-در-توسعه-شهرستان-سلطانیه-
سرپرست فرمانداری سلطانیه گفت: شهرستان سلطانیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردها و پیشرفت‌های مختلفی در حوزه‌های عمرانی و آبادانی داشته است.

سید جعفر موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه عملکردی که در طول دوران پر افتخار انقلاب اسلامی در شهرستان سلطانیه اتفاق افتاده بسیار چشمگیر و مهم است، گفت: در حوزه راه و حمل و نقل روستایی خدمات شایانی رخ داده است که شامل بازگشایی و رفع نقاط حادثه‌خیز و همچنین آسفالت مسیرهای روستایی است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: جاده ترانزیت پل قره‌بلاغ پس از چند سال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و همینطور تعریض چهار بانده شدن پروژه بزرگ سلطانیه، خدابنده و کبود‌رآهنگ به پایان رسید و این موجب افزایش رفاه عمومی و کم‌تر شدن ترافیک و تصادفات شد.

سرپرست فرمانداری سلطانیه با اشاره به اینکه روستاهای طارمات از وضعیت نامناسب راه رنج می‌بردند که در طول دو تا سه سال اخیر آسفالت‌ریزی آن انجام شد، تصریح کرد: گشایشی در این مسیر اتفاق افتاد و موجب افزایش رضایت مردم شد.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع و معادن سلطانیه جزو شهرستان‌های صنعتی است اما کارخانه‌های راکد و مشکلات کارگری فراوانی داشتیم که به حمایت و پشتیبانی استانداری، بسیاری از واحد‌ها و کارخانه‌ها را احیاء و راه‌اندازی کردیم. در حال حاضر صنعت این شهرستان به سمت دانش بنیان شدن حرکت می‌کند.

موسوی با اشاره به اینکه در حوزه عمران روستایی طی گذشت سال‌ها افزایش تخصیص اعتبارات در دهیاری‌ها را داشتیم که موجب خشنودی روستانشینان شده است، ابراز کرد: در این زمینه مهاجرت معکوس رخ داده است.

وی افزود: بازگشایی، بهسازی و جدول‌کشی معابر و آسفالت‌ریزی در روستاها را داشتیم که انقلابی بزرگ در این اقدامات صورت گرفته است. پس از تبدیل روستای گوزلدره به شهر، خیرآباد و ویر نیز در حال انجام فرایند شهر شدن هستند که این اتفاق برای سایر شهرستان‌ها نیفتاده است.

سرپرست فرمانداری سلطانیه گریزی به مسئله حوزه عمران شهری زد و گفت: پس از سال‌های طولانی درجه شهرداری ارتقاء پیدا کرده و شهرداری در طرح بازآفرینی قرار گرفت و کمک‌های شایانی برای توسعه و پیشرفت سلطانیه رخ داده است.

وی ابراز کرد: در حوزه گردشگری نیز سعی بر این است که اماکن تاریخی بهسازی و مرمت شوند، در سال جاری هم توانستیم با مبلغ 15 میلیارد تومان ضلع شرقی گنبد سلطانیه را ساماندهی کنیم که در جذب گردشگر بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

موسوی خاطرنشان کرد: برای اولین بار جشنواره گل محمدی در شهرستان تاریخی سلطانیه اجرا شد، که سطح استقبال از آن بسیار بالا بوده و مورد پسند عموم قرار گرفت.

وی گفت: در حوزه ورزش و جوانان هم افتتاح استخر با کیفیت و استاندارد را خواهیم داشت که در هفته تربیت‌بدنی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سرپرست فرمانداری سلطانیه گریزی به مسئله کشاورزی زد و گفت: در سال جاری بالاترین خرید گندم را داشتیم و در حوزه نگهداری محصولات کشاورزی و ارتقاء امنیت غذایی نیز سیلوها و اماکن مناسبی برای حفظ و نگهداری محصولات داریم.

وی اظهار کرد: وجود یک پروژه راکد و بسیار عظیم ملی «سلول درمانی» که شهروندان این منطقه از آن رنج می‌برند، باعث بروز مشکلات متعددی شده است. از مسئولان ذیربط خواهشمندیم پیگیر این موضوع باشند.       

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۹
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۴
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۲
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۹
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹